Sunday, June 7, 2009

sabar itu...

hmm..hari ni hari ahad..Biasanya hari ahad,hari orang kahwin.Hari orang kawen biasanya hari ahad.huhu..Hari ni aku ditinggalkan bersama-sama dgn adik2 aku merangkap sebagai baby sitter kpd budak2 yg bukan baby,sekaligus memegang jawatan bibik sepenuh masa sbb mak n ayah aku xada.Ape yang xbestna,aku ni mmg pantang tgk rumah bersepah.Benda ni jadi makin xbest,bila aku dikurniakan adik2 yang kejam n brutally tottured their sis dengan menyepahkan rumah.Whooaa!!Geramnye!!Tobat aku xmo jadi bibik lagi.Well,pokok pangkalnye adalah sabar.Yes!SABAR.Kalau xsabar,da lame adik2 aku ni jadi sate or daging salai.Mmg betul pon,hakikat sabar ni sebenarnya,sebahagian daripada iman.Masya-Allah,kalu xde sabar,kurang lah timbangan iman kita.Betul x?banyak hikmah sabar ni sebenarnya.Antaranya,kita dapat kurangkan penyakit,yang mana,semua itu berpunca dari hati.Kalau hati rosk,seluruh organ lain spt jantung,buah pinggang,n peparu.mm..agak-agak nak marah tu,cepat2 laa ambil wudhu,sbb punca marah itu dari syaitan.Apalagi,jom kita semai sifat sabar!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...