Saturday, February 12, 2011

relevankah perasaan itu?


Pagi yang tenang.Hari terakhir cuti utk weekend ni..haha...selamat hari ahad.Hari untuk orang bekerja bangun lambat.Hari yang mana budak2 studio macam aku rasa cuak untuk fikir ape nak tunjuk kat lecturer esok.Tapi xpe.masa tetap akan berlalu.Harapnye esok akan berlalu dengan tenang even kadang2 kite rasa cuak tahap gaban bile tido dengan lenanya. Dengan harapan akan bangon tengah2 malam untuk cari idea kununnye,tp smpi ke pagi alarm berbunyi xbrenti sbb tuannya membuta xhengat(ni bukan aku tau).

Kadang-kadang aku terfikir.Kenapa kite perlu rasa risau,insecure,rasa xbest,cuak tahap gaban dengan benda yang belum nk berlaku pon.Bagi aku,benda ni normal.Bukan aku sorang je yang rasa sebab aku dah buat survey,ada lagi sorang kwn aku yang mengalami masalah yang sama. Sometimes it'll disturb your mind.Sampai nak wat ape pon tergendala.Risau akan kecewa,sedih,benda yang diharapkan xmenjadi?


Perlu ke rasa risau macam tu?


Perlu bagi sesetengah keadaan dan xperlu utk setengah lg keadaan.Kenapa?sebab kadang-kadang kite akan terlebih risau sampai seharian melepek kat tilam pegang hp yang xbunyi dari pagi(kes makwe/pakwe yg risau partner dorg ada org len).Itu contoh.Bagus ke x macam tu?mesti laa xbagus kan.Sebab kalau korg student,ofkos laa keje korg terbengkalai sbb fikirkan benda2 xmunasabah.Tp untuk seseengah keadaan,rasa risau tu perlu,supaya kita lebih gigih buat kerja.sometimes we need some threatening situation in our life right?Risau sbb esok ada kelas yg lecturernye sukasuki caci maki student.

'cinnakoi'

'angpa bodo'

Ni lg satu contoh .Baik ke x baik?Tak ke sehari sebelum kelas tu korg prepare mcm2 sbb risau kna maki dpan kelas.eheh~tapi ada gak yang dtg dgn selamba hensmnye masuk klas dgn cool berbekalkan ayat2 power utk lecturer sukacacimaki camtu..


Ape pon kesimpulannye kat sini,pepandailaa control anxiety disorder tu..mmg perlu pon perasaan tu,lagi2 memikirkan benda2 yang belum berlaku tapi pasti akan berlaku.Contohnye KIAMAT.Tp in some cases,dont let it control your mind!Ingat!!hehe



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...