Saturday, January 22, 2011

januari..

Cepatnya masa berlalu.Dah nak sampai penghujung januari pon.Baguslah.Masa takkan pernah berhenti,lagi-lagi nak tunggu orang yang xberapa nak cepat macam aku ni kan?hehe.Bila baca balik blog aku sepanjang awal bulan ni,aku gelak sendiri.Nampak sangat macam blog orang hati patah-patah.Biarlah.Berapa ketul je pon yang baca kan,termasuk diri aku sendiri.

Masih hati patah lagi?Tu sudah tentu.Aku belum jumpa gam gajah nak lekat balik.Biarlah macam tu.Lama-lama nanti bersambung juga.Buat tak layan jela.Banyak lagi benda dalam hidup ni yang aku kena kejar.Hari-hari,setiap pagi keje aku tipu diri sendiri,sampai malam.Yelah.Mana bole layan sangat perasaan.Nanti semua benda tak menjadi.Kenalah menipu.Tipu diri sendiri je pon,bukan orang lain.

Well,i'm single,and i'm okay.Permulaan 2011 yang agak tak best buat aku.Tapi takpe,i've learn many things from it.Tak payah lah kot nak list down sume moral value sebab semua orang boleh evaluate sendiri ape yang perlu kita fikirkan untuk diri kita.Betul tak?Aku percaya,apa yang Allah dah aturkan adalah yang terbaik untuk kita.No doubt on it!(:

Aku sudah mampu tersenyum sekarang.Even kadang-kadang housemate ak cakap macam plastik.Takpe.At least,I'm practising.Kadang-kadang aku xnafikan lah hati taman aku menangis bile dok sorang-sorang.Biase lah tu.Perempuan kan?Haih.Lepas ni aku kena jaga hati ni elok-elok.Kesian hati aku ni dah banyak sangat kesan jahitan(T____T)..Sibuk sangat jaga hati orang,hati sendiri dah berkecai.Aduh~

Ape pon,aku xharapkan apa-apa yang luar biasa jadi kat diri aku ataupun orang lain.Lapang dada dan redha.Itulah doa aku setiap hari.Aku percaya,apa yang jadi semua ada hikmahnya,even kadang-kadang pedih ni terasa juga.Aku kena terima yang aku cuma manusia biasa.Bukan robot yang boleh setting perasaan ataupun mood.Harapnye ni adalah entri terakhir aku untuk bercakap pasal benda-benda sedih ni.Lepas ni,pandang depan,jangan toleh-toleh dah.Senyum,tabah,hadapi dengan tenang.Peace no war~

2 comments:

Anonymous said...

ida! nape kamu punya blog ni selalu kecewa? bila nak balik johor lagi?

Bakteria Baik said...

hehe...sbb mls nk bercakap..menulis lg bes..anynomous ni sape?heee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...