Tuesday, November 30, 2010

Cerita aku nak kurus-Part II

Pagi-pagi lagi aku dah bagitau mak,hari ni tak payah makan nasi.Mak okey je sebab ayah tak ada kat rumah.So,kalau tak makan nasi untuk tengahari pon takpe.Aku pon suka jela sebab tak payah susah-susah fikir nak masak apa.Haih.Ni betul-betul nak diet ke apa.Kesian mak aku.xpasal-pasal kena diet jugak sebab aku.Takpe,aku cakap kat mak,mak pon kena kuruskan badan gak sebab nak pakai baju baru.hehe.kejamnya aku.

Semalam pakcik aku ada bawak bertandan tandan pisang.Ada pisang tanduk.Banyak juga yang mak aku goreng untuk sarapan.Sampai ke tengahari kot tak habis.haha.Menu untuk lunch harini ialah,pisang tanduk goreng cicah dengan sambal kicap.

Sebenarnya aku bukannya nak diet sangat pon.Cuma terfikir,selama ni aku tak berapa kawal makan.Takut macam-macam penyakit datang.haih.Sebenarnya tension gak orang cakap aku makin gemok.Biar lah.Suka hati aku lah nak gemok ke kurus.Biaq pi lah!hehe.Sori.Ter'emosi' bila cakap pasal saiz badan ni.Nekad!xnak makan nasi untuk beberapa hari ni memandangkan selera makan aku pon tengah turun .

Dalam pukul 2 petang aku pergi dapur nak minum air.Tiba-tiba adik aku yang kecik bukak peti ais.Cari makanan kot.

'Akak tak nak masak ke?hari-hari asyik makan pisang goreng je'

Baru aku teringat.mak aku asyik goreng pisang sejak hari minggu lepas.Haha.Habiskan stok pastu stok pisang baru pulak datang.

'Err uwa nak makan ape?'

Adik aku keluarkan ikan bilis dari peti ais.nak goreng sendiri lah tu.Adeh.Kesian adik aku sorang ni.Tak-pasal-pasal kebulur sebab aku yang nak diet.

'Nak makan nasi.Akak masak lah.'

Okeylah.Petang tu nak taknak aku kena masak nasi dan lauk.Lagipon ayah dah nak balik dari out-station,mesti nak makan punya nanti.Haih.memang tak jadilah program diet aku hari ni sebab aku yang kena masak and bau masakan sendiri.


Kalau dah dok rumah tu macam berangan jelah nak ikat perut taknak makan nasi.




P/s:jangan buat orang lain lapar kalu nak berdiet















6 comments:

a.s.i.r said...

hahaha.. lawak la~ kalo mcm tu~ taley diet la e? takpe la.. makan aje. tapi ckit kan aje~ tu aje~ hehe

Bakteria Baik said...

hehe..bole je kalo nak..dugaan kat uma ni byk sgt...huhu...tape...ni pon da ada perubahan sket ni...

Bakteria Baik said...

watpe nk berebut?bes ke berebut2 ni?hehehe..taknak laa..kurus utk diri sndri je...ada laa sbb len nape sy nk kurus..hehe

muhammad sufi saadon said...

jom kita puasa next sem..t buka sama2 nk..???hehee

Bakteria Baik said...

hehe..bole je...kalo ad org nk blanje ak on je...hehee

muhammad sufi saadon said...

haha...boley jer..insyallah~hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...