Saturday, November 27, 2010

Lupa diri

Pagi yang indah.Mungkin.Aku bangun awal pagi,walaupun sebenarnya tak berapa cukup tidur semalam.Macam biasa,aku terus ke dapur,jenguk emak yang tengah sibuk buat sarapan.sebelum ke dapur aku sempat belek muka di cermin.Argh..masih biru walaupun tak berapa nak bengkak seperti sebelumnya.Lupa nak bagitahu.muka aku bengkak sebab main netball tengah hujan dengan berkaki ayam kelmarin.haha..macam muka mangsa keganasan rumah tangga pun ada.

'Mak masak ape?'
Mak tengok aku.tangannya tengah kupas buah pisang.Pisang berangan kot.Aku teka aje.hehe..

'Goreng pisang,Tolong buat air teh skali'

aku bukak satu persatu pintu kabinet dapur.Cari jug besar.Buat air banyak sikit utk adik2 aku.Katanya.

'mak,muka kak dia oke tak?'

mak tenung muka aku.Aku dah tau jawapan mak.saje.nak bermanja.

'Oke je.Tapi paling kurang pon sebulan juga agaknya nak hilang tanda.takpelah.naseb baik tak hilang ingatan'

aku senyum je dengar mak buat lawak.Mak tak tau aku tengah sedih agaknya.

'Kalau hilang ingatan terus pon takpe.Biar tak payah ingat ape2.'

laju je mulut aku cakap.haih.rasa jahat mulut pulak.mak senggol lengan aku.

'tak baik tau cakap camtu!'

Aku sengih sorang-sorang.Rasa nak nangis tanpa sebab pon ada.Bestnye cuti sebab dekat dengan mak.Ak tersengih sorang-sorang pikir kalau betul2 aku hilang ingatan.Teringat cerita hindustan semalam.loss short term memory within 15 minutes,pastu nak balas dendam kat orang yang bunuh awek dia,sampai buat tatoo satu badan supaya dia bole recall balik apa yang dia nak buat.OMG!

Err...Aku tak jadi lah nak hilang ingatan.Macam ssh je~









5 comments:

Anonymous said...

..hapy sgt..smpi jatoh..~

ah seng said...

uish! ni ade kiasan dlm penulisan nih! hhehe

Bakteria Baik said...

haha...over excited kot dpt pgg bola...aiyoh~

a.s.i.r said...

hahah. hari y aktiv kan~ hehe

Bakteria Baik said...

haah..aktif sgt..tape laa..atleast ada tinggal tanda utk hari yg aktif tu..OMG!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...